SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Interculturalidad, democracia y formación valoral en MéxicoMigración de personal altamente calificado de México a Estados Unidos: una exploración del fenómeno índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

RUEDA BELTRAN, Mario. Evaluation of Teaching Performance: Considerations from the Competency-Based Approach. REDIE [online]. 2009, vol.11, n.2, pp.1-16. ISSN 1607-4041.

The article gives an overview of the main arguments and characteristics attributed to the Competency-based Approach in education, so as to analyze the various definitions available and some of the proposals on the subject of teaching skills. Approaches and strategies are suggested for developing teacher-evaluation programs in the context of a generalized environment in the educational sector which is adopting the model of competencies for school reform, curriculum redesign, modifications in teaching strategies, and manners and functions of evaluation.

Palabras llave : Teacher competencies; teacher competency testing; teacher evaluation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons