SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Análisis de los usos reales de las TIC en contextos educativos formales: una aproximación socio-culturalAnálisis de los patrones de interacción y construcción del conocimiento en ambientes de aprendizaje en línea: una estrategia metodológica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

MARTINEZ BORDA, Rut  y  LACASA, Pilar. Video Game Narratives: A "Walk-Through" Of Children's Popular Culture And Formal Education. REDIE [online]. 2008, vol.10, n.1, pp.1-18. ISSN 1607-4041.

The general aim of this presentation is to explore how video games, supported by conversations and theatrical performances in the classroom, contribute to the development of narrative thought as present in written compositions. Given that one of the primary ecological influences on children is the mass media, we need to consider how media messages create an environment that can teach people about society's rules, attitudes, values and norms (Bakhtin, 1981; Gee, 2003, 2004; Jenkins, 2004). From a methodological point of view we assumed an ethnographical and action research perspective. An inductive approach to the data was taken, in order to define analytical categories that consider participants' activities in specific contexts. Main results show that children's reconstruction of computer games stories is dependent on specific contexts.

Palabras llave : Video games; narratives; theatre; new literacies.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons