SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1Algunas alternativas didácticas y sus implicaciones en el aprendizaje de contenidos de la teoría de conjuntosDe "¿cuál te pinta mejor?" a "¿para cuál te alcanza?": desigualdad e inequidad social en el acceso a la educación superior en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

SANCHEZ DROMUNDO, Rosalba Angélica. Bourdieu's Fields Theory, as a Theoric Scheme to Analyse the Graduating Process in Graduate Education. REDIE [online]. 2007, vol.9, n.1, pp.1-21. ISSN 1607-4041.

The article shows a scheme for the analysis of the graduation. This plan is the result of an investigation Pedagogy Master degree at the Universidad Nacional Autónoma de México students' graduation in 2003.The theoretical support comes from two sources: Arredondo y Sánchez Puentes (2000 and 2004), who affirms that the graduation is a formation process that initiates with the incorporation to the program and culminates when the degree is obtained; and Bourdieu who helps to understand the factors that affect integration through concepts like field, cultural capital and habitus. The empirical data comes from interviews to students, graduated students, tutor, and the graduate program staff. The article emphasizes the way in which the cultural capital and habitus affect the education and impede the graduation, and exposes some of the mechanisms of exclusion in the educational processes.

Palabras llave : Graduation; masters degree; fields theory.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons