SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1Las actividades extraescolares relacionadas con la ciencia y la tecnologíaLa comunidad educativa y la institución escolar: un estudio de caso, mediante la combinación de distintas técnicas, de una escuela de tercer ciclo pública en Argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

ALVARADO ARIAS, Miguel. José Martí and Paulo Freire: Approaches for a Reading of the Critical Pedagogy. REDIE [online]. 2007, vol.9, n.1, pp.1-19. ISSN 1607-4041.

The research establishes moments of approximation between the pedagogic ideas of José Martí and Paulo Freire, considering the lecture of the critic pedagogy. Initially the sense of this focus is explained. Subsequently, with texts from both authors, an integrative proposal on its philosophical-pedagogical thought is built. The current thinking of the authors are valued and confronted with some post-modern statements, which discredits the production of speeches that, with critical look, they reflect on the asymmetric relations and the consequences of the globalization among uneven worlds.

Palabras llave : José Martí; Paulo Freire; critical pedagogy; postmodernism.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons