SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1El estudio de las expectativas en la universidad: análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigaciónLas actividades extraescolares relacionadas con la ciencia y la tecnología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

TRAVER MARTI, Joan Andrés  y  GARCIA LOPEZ, Rafaela. Construction of a Scale-Questionnaire on the Attitude of the Teaching Staff Against the Educational Innovation Through Techniques of Cooperative Work (CAPIC). REDIE [online]. 2007, vol.9, n.1, pp.1-14. ISSN 1607-4041.

In the present work the construction process of a scale-questionnaire is described to measure the attitude of the teaching staff as opposed to the educational innovation by means of techniques of cooperative work (CAPIC). In order to carry out its design and elaboration we need on the one hand a model of analysis of the attitudes and an instrument of measurement of the same ones capable of guiding its practical dynamics. The Theory of the Reasoned Action of Fisbhein and Ajzen (1975, 1980) and the summative scales (Likert) have fulfilled, in both cases, this paper.

Palabras llave : Educational innovation; teachers attitudes; cooperative learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons