SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Percepción sobre las tecnologías de la información y la comunicación en los docentes de una universidad mexicana: el Centro Universitario del Sur de la Universidad de GuadalajaraMotivaciones, enfoques y estrategias de aprendizaje en estudiantes de Bioquímica de una universidad pública argentina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

ROA VENEGAS, José María. Student Achievement and the "diglossic situation" in a Sample of Basic Education Students in Ceuta. REDIE [online]. 2006, vol.8, n.1, pp.1-15. ISSN 1607-4041.

The present study attempts to compare the levels attained in certain functions and abilities related to maturity for school learning in a sample of Spanish students in the first cycle of primary education whose first language is dhariya and others of the same school level whose language is Spanish. The results show significant differences between the subjects of different vernacular languages. Students who speak dhariya received lower scores in abilities such as audiovisual memory, elemental concepts and language alterations. It is possible to assume that this is due to the importance that conceptual development, associated with the command of the language utilized, may have in the academic achievement of the student.

Palabras llave : Multiculturalism; bilingualism; achievement.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons