SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Efecto de la succión en la estabilidad de un talud de arena limosaAnálisis de las propiedades fisicoquímicas de gasolina y diesel mexicanos reformulados con Etanol índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Ingeniería, investigación y tecnología

versión On-line ISSN 2594-0732versión impresa ISSN 1405-7743

Resumen

MENDIOLA-SANTIBANEZ, J. D. et al. Learning Based on the Joining of Knowledge Bricks (LKB). Ing. invest. y tecnol. [online]. 2012, vol.13, n.3, pp.283-291. ISSN 2594-0732.

In this paper an educational methodology called learning based on the joining of knowledge bricks (LKB) is presented. Such methodology allows the students to integrate the knowledge acquired in the classroom. The integration is reached when the student interconnects the "knowledge bricks" through the "learning trajectories" under the teacher's guidance. Finally, the proposal given in this paper is useful to be applied in engineering careers where it is necessary understand theoretical concepts.

Palabras llave : brick knowledge; learning trajectories; knowledge integration; engineering teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons