SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número75Factores determinantes en la decisión de tener el primer hijo en las mujeres españolasLa educación indígena en el Estado de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Papeles de población

versión On-line ISSN 2448-7147versión impresa ISSN 1405-7425

Resumen

RAMBLA, Xavier; SALDANHA-PEREIRA, Rosangela  y  ESPLUGA, Josep Lluís. Education and human development dimensions in Latin America. Pap. poblac [online]. 2013, vol.19, n.75, pp.213-237. ISSN 2448-7147.

The paper analyses some dimensions of human development in Latin America. First, the normative accounts of social justice recommend that evaluations of public policies rely on data about school enrolment and academic performance and frame their conclusions in relevant analyses of material deprivation. Second, salient interactions have been noticed between lack of education, income poverty, frail health, inadequate housing conditions and insecurity. Finally, opportunity hoarding appears to be a causal mechanism of durable inequalities that hinders educational development in the region.

Palabras llave : Human development; educational policy; poverty; social justice.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons