SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número78Aprendizaje cooperativo y TIC y su impacto en la adquisición del idioma inglésEscuela y desarrollo comunitario: Educación ambiental y ciudadanía en las aulas de secundaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

GARCIA-TRESPALACIOS, José  y  ALVAREZ-ALVAREZ, Carmen. Status of Web Pages in Secondary Schools: Analysis of Private Schools in Cantabria. RMIE [online]. 2018, vol.23, n.78, pp.883-903. ISSN 1405-6666.

School websites continue to grow in social relevance. Therefore, the general aim of this study is to discover the status of the institutional websites of forty-two private secondary schools in the autonomous community of Cantabria (Spain). The results verify that these schools opt to locate their website in private domains and focus on informing families. The conclusion is that schools need to exert greater efforts in improving their websites’ visualization on mobile devices or sending more content to students to enhance their educational process.

Palabras llave : educational community; quality schools; Internet; websites; information and communication technologies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )