SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número78Eficacia escolar y aspiraciones educativas en el bachillerato: Un estudio longitudinal contextualizado en Aguascalientes, MéxicoDeterminantes de la calidad, la satisfacción y el aprendizaje percibido de la e-formación del profesorado universitario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

JIMENEZ MORENO, José Alfonso. Mexico in PISA 2015: Complications of Computerized Testing. RMIE [online]. 2018, vol.23, n.78, pp.711-731. ISSN 1405-6666.

This article analyzes some of the implications for Mexican students when the Programme for the International Student Assessment (PISA) uses computerized testing, first implemented in 2015. The study presents an analysis of evidence regarding the information that the computerized test generates for Mexico, its viability in terms of infrastructure, investment in the test, and the risk of obtaining results influenced by students’ limited knowledge of computers. The conclusion points to the lack of viability for the computerized test and its limited benefits for Mexico’s educational system.

Palabras llave : student evaluation; evaluation of testing; education and computers; educational infrastructure; student achievement.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )