SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número72El currículo de la educación básica en tiempos de transformaciones: los casos de México y PerúLos desafíos de la escuela media hoy: el acompañamiento y sostenimiento de las trayectorias escolares desde las miradas de los docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

ALUCIN, Silvia. The Images of Students in School Policies: The Secondary Level in the “Center” and on the “Periphery”. RMIE [online]. 2017, vol.22, n.72, pp.135-158. ISSN 1405-6666.

In this article we analyze the images of students as constructed by teachers, and the way these images penetrate the school policies of four secondary institutions located on the periphery and in the center of the city of Rosario, Argentina. We start theoretically and methodologically from an anthropological perspective, with the objective of analyzing how these images configure meanings and practices that delimit symbolic forms of organizing social inequality and the various educational itineraries in which such inequality is challenged, produced, and reproduced.

Palabras llave : anthropology; secondary education; teacher conceptions; educational inequality; Argentina.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )