SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número66Características psicométricas de un inventario para explorar la Autoeficacia Motivacional DocenteEnfoques administrativos presentes en establecimientos educativos: Un estudio empírico en instituciones colombianas de educación básica y media índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

BANALES FAZ, Gerardo et al. The Teaching of Written Argumentation at the University: An Experience of Intervention with Students in Applied Linguistics. RMIE [online]. 2015, vol.20, n.66, pp.879-910. ISSN 1405-6666.

This article reports on an experience of intervention focused on teaching argumentative essays, in which two teachers and twenty-five undergraduate students in Applied Linguistics participated. The paper presents the theoretical/pedagogical principles and describes the didactic design of the intervention. The qualitative results show the students' and teachers' experiences with respect to the processes of teaching and learning written argumentation in their discipline. The conclusions offer some pedagogical lessons learned to orient the design of educational interventions that help university students to become competent producers of argumentative texts.

Palabras llave : argumentative texts; academic writing; teaching; higher education; México.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons