SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número66Construcción de sentidos críticos en el contexto universitario: Estudio de caso en la Universidad Nacional de ColombiaLa enseñanza de la argumentación escrita en la universidad: Una experiencia de intervención con estudiantes de Lingüística aplicada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

VALENZUELA, Jorge; SILVA-PENA, Ilich; MUNOZ, Carla  y  PRECHT, Andrea. Psychometric Characteristics of an Inventory to Explore Teachers' Motivational Self-effectiveness. RMIE [online]. 2015, vol.20, n.66, pp.859-878. ISSN 1405-6666.

This article presents the process of constructing and validating the Inventory of Teachers' Motivational Self-effectiveness (IAM-D), which considers, by means of a set of scales, the theoretical difficulties that arise from the multiple ways that teachers understand school motivation. The IAM-D was validated in a sample of Chilean teachers and students (n=773). The results show psychometric characteristics that make the IAM-D an instrument that allows valid, reliable evaluation of various facets of the feeling of competence as a motivating agent in the classroom. Thus it indirectly permits exploring teachers' representations of school motivation.

Palabras llave : motivation; teachers; teacher beliefs; expectations; scales of measurement; Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons