SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número66La influencia de la evaluación externa en los programas gubernamentales para la educación básica, 2002-2012Opiniones sobre evaluación de los profesores de segundo ciclo de ESO de Geografía e Historia en España: El caso de la Región de Murcia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

BLOCK, David; RAMIREZ, Margarita  y  RESENDIZ, Laura. Personalized Assistance as a Resource for Teaching Mathematics in a Multigrade Classroom: A Case Study. RMIE [online]. 2015, vol.20, n.66, pp.711-735. ISSN 1405-6666.

This article is part of a project that seeks to explain the conditions of teaching and learning mathematics in multigrade elementary schools. Based on studies of teaching mathematics and the contributions of ethnographic research, the article analyzes the process of managing six classes in which a teacher, experienced in one-room schools, mobilizes organizational and teaching strategies to meet simultaneously the requirements of students from the first to sixth grades. Considering the multiple interactions recorded, we decided to use this article to underline the conditions, content, and implications of the assistance, whether provided by the teacher or students, that influences the study of mathematics in the classroom.

Palabras llave : mathematics teaching; rural schools; teaching strategies; México.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons