SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número66Las ayudas personalizadas como recurso de enseñanza de las matemáticas en un aula multigrado: Un estudio de caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

PEREZ YARAHUAN, Gabriela. The Influence of External Evaluation on Government Programs for Basic Education, 2002-2012. RMIE [online]. 2015, vol.20, n.66, pp.685-710. ISSN 1405-6666.

One of the objectives of government program evaluation is to provide robust evidence in order to improve the performance of public interventions, and thus enable progress in the solution of social problems. However, in spite of the large number of external program evaluations in Mexico, few empirical studies have analyzed their influence on improving public policy instruments. This article presents the results of research on the effective use of evaluations in basic education programs from 2002 to 2012. The main findings show that the type of evaluation and the processes of communicating the results can be determining factors in the use of evaluation.

Palabras llave : program evaluation; social programs; educational programs; evaluation methods; basic education; México.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons