SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número63Enseñanza de estrategias para la comprensión de textos expositivos con alumnos de sexto grado de primariaEscuela secundaria y nuevas dinámicas de escolarización: Personalización de los vínculos en contextos escolares desiguales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

GUBBINS FOXLEY, Verónica. Educational Strategies of Upper Class Families: An Exploratory Study. RMIE [online]. 2014, vol.19, n.63, pp.1069-1089. ISSN 1405-6666.

This study explores the educational strategies of upper class families; specifically, the underlying cultural logic that organizes and provides meaning in the setting of their children's academic socialization. An analysis of the interviews carried out established five structuring semantic areas: the freedom of choice for conserving prestige and social position; the privatization of educational decisions for children; children's cognitive/cultural development as an organizing principle of educational decisions; happiness as the guide for parental action; and the mother, as the primary agent for conserving the prestige and social power of the upper class. These areas organize parents' educational strategies based on the logic of consumption of educational services and pragmatic/instrumental identification with the school.

Palabras llave : social classes; families; educational strategies; Chile.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons