SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número57Prácticas disciplinares, prácticas escolares: qué son las disciplinas académicas y cómo se relacionan con la educación formal en las ciencias y en las humanidadesCreencias sobre lectura y escritura, producción de síntesis escritas y resultados de aprendizaje índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

AGUILAR GONZALEZ, Luz Eugenia  y  FREGOSO PERALTA, Gilberto. The Reading of Polyphony and Intertextuality in Scientific Texts. RMIE [online]. 2013, vol.18, n.57, pp.413-435. ISSN 1405-6666.

This paper evaluates graduate students' reading comprehension of the polyphony and intertextuality of scientific texts, from a socio-cognitive perspective. Reading comprehension is a process of integrating experience, previous reading, information processing, and the systematization and analysis of empirical data. This type of reading becomes an indicator of the level of reading comprehension, which is reflected at other moments in scientific work, such as the interpretation of research results or writing. From this perspective, an analysis is made of the reader's mental associations in appropriating knowledge in the educational field. The research contributes to the characterization of scientific texts in education

Palabras llave : reading comprehension; analysis of discourse; scientific texts; graduate students; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons