SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número56El habla en interacción y la calidad educativa: los retos de la construcción de conocimiento disciplinar en ambientes mediados por tecnología digitalEl enfoque de la política basado en la evidencia: Análisis de su utilidad para la educación de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

ESQUIVEL GAMEZ, Ismael  y  EDEL NAVARRO, Rubén. State of Knowledge of Education Mediated by Virtual Learning Environments: An Approach through the Production of Undergraduate and Graduate These (2001-2010). RMIE [online]. 2013, vol.18, n.56, pp.249-264. ISSN 1405-6666.

At the present time, the generation of knowledge in Latin America includes a large number of studies in the field of social science and the humanities, but a reduced number of studies designed to research the scientific production of dis-tance education and virtual learning environments (VLE). The objective of this article is to present the state of knowledge of education mediated by VLE in the 2001-2010 period, by analyzing undergraduate and graduate theses published during this period. In addition, a presentation is made of a possible alternative for facilitating registration and access to the content of the sources of information identified in the past decade.

Palabras llave : documentary analysis; distance education; virtual learning environments; undergraduate and graduate theses; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons