SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue55Adaptation and Testing of a Scale of Orientation to Sustainability among Sixth GradersConstruction of the Public at School: A View of Two Experiences in Environmental Education in Colombia author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista mexicana de investigación educativa

Print version ISSN 1405-6666

Abstract

BRAVO MERCADO, María Teresa. La UNAM y sus procesos de ambientalización curricular. RMIE [online]. 2012, vol.17, n.55, pp.1119-1146. ISSN 1405-6666.

El propósito de este trabajo es exponer los resultados que consideramos más significativos de una investigación, realizada en la Universidad Nacional Autónoma de México, sobre los procesos de incorporación de la dimensión ambiental a su currículum institucional. Exponemos de manera inicial los lineamientos teóricos, posteriormente la metodología, así como los datos cuantitativos relevantes de la investigación. Finalmente, analizamos los resultados significativos y cerramos con la identificación de algunos temas que pueden conformar una agenda de investigación educativa en este tema.

Keywords : investigación curricular; educación ambiental; educación superior; desarrollo sustentable; México.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License