SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número55La representación social del cambio climático: una revisión internacionalAdaptación y prueba de una escala de orientación hacia la sustentabilidad en niños de sexto año de educación básica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

FERNANDEZ CRISPIN, Antonio  y  BENAYAS DEL ALAMO, Javier. Elementary Teacher's Social Representation of Science and Technology and the Relationship with the Environment, in the Municipality of Puebla. RMIE [online]. 2012, vol.17, n.55, pp.1063-1089. ISSN 1405-6666.

This article describes the social representation, held by elementary school teachers in the municipality of Puebla, of science and technology as elements that allow society to know and transform nature. The basis of the description is the theory of social representations, with the methodology proposed by its structural branch. In general terms, science and technology are perceived as somewhat more favorable for humans than for nature. A reconsideration of their roles in society may trigger a process of transition toward a Mexican model of science and technology that will respond better to the nation's social, cultural, and natural needs.

Palabras llave : environmental education; social representation; science teaching; elementary education; science and technology; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons