SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número52Retos impuestos por la globalización a los sistemas educativos latinoamericanosEl rol de la educación en la movilidad social de México y Chile: ¿La desigualdad por otras vías? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

RUIZ MUNOZ, María Mercedes. Right to Education: Policy and Discursive Configuration. RMIE [online]. 2012, vol.17, n.52, pp.39-64. ISSN 1405-6666.

This article presents the results of the first stage of research that analyzes international and national discourse on the right to education. One of the principal ends is to define the meanings that are constructed in the discursive field of the right to education (free, compulsory, and fair education, in addition to other meanings). The focus is on observing shifts in meaning and relations of equivalence, difference, and antagonism. The analysis also includes the opinions of various respondents and the meanings they attach to the right to education and its relation with educational policy in Mexico.

Palabras llave : policy; right to education; analysis of discourse; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons