SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número51Popularizaciones de la ciencia y la tecnología en América Latina: mirando la política científica en clave educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

ALANIS ENCISO, Fernando Saúl. Pedagogical Inability and Disinterest in Teaching Practice: Principles and Practice in the Teaching Work of Historians at the Graduate Level. RMIE [online]. 2011, vol.16, n.51, pp.1273-1297. ISSN 1405-6666.

This article determines the central characteristics of teaching work in master's programs in history in Mexico. It also establishes some "principles" of teaching work for various historians at the graduate level. The article analyzes the postulates of Michel Saint-Onge in his book, Moi j'enseigne, mais eux apprennent-ils?, to show the underlying concepts of teaching work.

Palabras llave : graduate studies; teaching work; teaching styles; history; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons