SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número50El uso de la investigación en la Reforma de la Educación Preescolar en México: un caso de evidencia basada en la política índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

NAVARRO ARREDONDO, Alejandro. Forming the Agenda in the Enciclomedia Program's: Transition to Digital Skills for All. RMIE [online]. 2011, vol.16, n.50, pp.699-723. ISSN 1405-6666.

The objective of this project is to offer a series of considerations regarding the process of forming an agenda, particularly in the Enciclomedia program's transition to Digital Skills for All. The first section presents three theoretical models for forming an agenda. The second section applies the combined model for forming an agenda to explain the selection of alternatives for resolving the transition between the two programs. The third section offers a series of comments about the usefulness of the models for forming an agenda, in order to analyze changes in educational programs in Mexico.

Palabras llave : educational policy; evaluation of programs; information technologies; decision-making; educational problems; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons