SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número48Valoración subjetiva de los atributos que los ingenieros consideran requerir para ocupar puestos administrativos: Un estudio en empresas maquiladoras de Ciudad JuárezCompetencias y educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

PEREDO MERLO, María Alicia. Teacher Representations of Students' Reading Difficulties. RMIE [online]. 2011, vol.16, n.48, pp.221-242. ISSN 1405-6666.

This article presents the results of research aimed at showing the representations of secondary teachers regarding students' reading problems. Emphasis is placed on locating information, as a form of schoolwork, to involve both reading and the writing of summaries. Some basic elements of the theory of causal attribution are assumed, in order to analyze focus group discussions. The author concludes, based on teachers' accounts, with a list of causes of reading difficulties.

Palabras llave : teachers; mental representation; reading; strategies; information recuperation; secondary education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons