SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número46Conocimiento del profesor universitario de Lengua y literatura española y su didáctica en relación con el desarrollo de la planificación curricular: aportaciones de un estudio de caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

HERNANDEZ, Oscar G.. El sentido de la escuela: análisis de las representaciones sociales de la escuela para un grupo de jóvenes escolarizados de la ciudad de Bogotá. RMIE [online]. 2010, vol.15, n.46, pp.945-967. ISSN 1405-6666.

This research aimed at characterizing and interpreting the social representations that a group of middle-class students in Bogotá attribute to school. Three notions that categorize the young people were established: school as an institution that guarantees obtaining better living conditions; as access to scenarios of greater social recognition; and in last place, as a place for consolidating strong ties of friendship. For purposes of interpretation, use was made of school's place in theories of reproduction and social transformation. The results were compared with those of similar Latin American research studies.

Palabras llave : school; social representations; youth; psychosocial factors; cultural factors; Colombia.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons