SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número46Construcción de significados en alumnos de nivel básico universitario sobre la enseñanza de Física con empleo de softwareConocimiento del profesor universitario de Lengua y literatura española y su didáctica en relación con el desarrollo de la planificación curricular: aportaciones de un estudio de caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

URZUA HERNANDEZ, María del Carmen  y  LOPEZ OLIVAS, Miguel. Evaluación de tres intervenciones instruccionales para la formación de una competencia técnica profesional en Química Farmacéutica Biológica. RMIE [online]. 2010, vol.15, n.46, pp.895-919. ISSN 1405-6666.

In order to obtain empirical evidence on the formation of professional and technical competence in microbiology among students in biological and pharmaceutical chemistry, a quasi-experimental study was carried out in a practical course on Experimental Microbiology. Three types of interventions were tested at various times during the course: a) professor's lecture, b) demonstration of technique, and c) an instructional video. The study's general results showed statistically significant differences (p<0.05 and p<0.01) in favor of the use of the video. Thus the conclusion can be made that this teaching strategy, applied at two different times in the course (instructional session and reinforcement session) and supplemented by evaluation, favors the attainment of professional and technical competence among students in biological and pharmaceutical chemistry.

Palabras llave : professional competence; teaching methods; higher education; experimental sciences; formative evaluation; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons