SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número45Entornos virtuales de aprendizaje: un enfoque alternativo para la enseñanza y aprendizaje de la inferencia estadísticaApropiación tecnológica en profesores que incorporan recursos educativos abiertos en educación media superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

PENALOSA CASTRO, Eduardo; LANDA DURAN, Patricia  y  CASTANEDA FIGUEIRAS, Sandra. La pericia de los estudiantes como diferenciador del desempeño en un curso en línea. RMIE [online]. 2010, vol.15, n.45, pp.453-486. ISSN 1405-6666.

This study proposes that within the educational field, consideration must be given to the existence of students with different levels of expertise in the skills and knowledge of the discipline at hand. The idea is presented that novices may require an instructional structure that is more prescriptive in settings of online learning, given their cognitive characteristics. The study compares a group of novice students with a group of expert students in terms of certain parameters of their academic performance in an online psychology course. The results show that the experts are more efficient and effective in the course. The need to consider this type of variables in the design of online courses is discussed.

Palabras llave : students; skills; virtual education; instructional design; higher education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons