SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número44El papel fundamental de Internet2 para el desarrollo de los entornos virtuales de aprendizaje y su impacto en la brecha digitalConflictos virtuales, problemas reales: caracterización de situaciones conflictivas en espacios formativos online índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

MIRANDA-PINTO, Maribel Santos  y  OSORIO, António José. Colaboración y aprendizaje en el ciberespacio. @rcacomum: comunidad de práctica iberoamericana de educadores de infancia. RMIE [online]. 2010, vol.15, n.44, pp.35-64. ISSN 1405-6666.

This article presents a doctoral project in Children's Studies, with a specialty in the area of Information and Communication Technologies (ICT), carried out at Minho-Portugal University from September, 2005, to May, 2009. The purpose of the project, carried out at Comunidad @rcaComum (http://www.arcacomum.pt), has been to discover ways of integrating ICT into the self-training of early childhood teachers, and into the practices developed in contexts of early childhood education (preschool). Our intent is to present a brief conceptual framework of the society of information and knowledge and the relevance of ICT in educational contexts, followed by an exhaustive description of the creation of the @rcaComum community of practice, as well as the tools, activities, and interests for teachers at this educational level.

Palabras llave : early childhood education; information and communication technologies; communities of learning; Internet; Portugal.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons