SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número35Entre proyectos personales y propuestas operativas. Etnografía de la gestión en la escuelaInformación política en estudiantes de primaria y secundaria. Aspectos socioeconómicos y exposición a medios de comunicación: los inicios de la socialización política índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

LOPEZ ESPINOSA, Susana  y  WEISS, Eduardo. Una mirada diferente a las prácticas. Un taller de electrónica en el CONALEP. RMIE [online]. 2007, vol.12, n.35, pp.1329-1356. ISSN 1405-6666.

The article is based on the observation of practical work at an electronics workshop in a technological school at the high school level. It seeks to show -far from predominant views that consider practice as an application of theory or exercise of skills- that students (re)construct and appropriate technical knowledge through practice. While such appropriation passes through the ongoing solution of problems, through trial and error in the use of equipment, it is also supported by students’ dialogues with the teacher and with each other. To construct a different view of practice, the analysis is supported by theories of the new school, in addition to the most recent contributions of theories on situated learning and communities of practice.

Palabras llave : technical education; learning activities; educational practice; situated learning; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )