SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número33Políticas y prácticas de formación de los maestros en los colectivos docentesExperiencias de formación y formadores en programas de doctorado en educación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

JAIMES RUIZ, María del Carmen. Un acercamiento a los profesores de los centros de actualización del magisterio del estado de Guerrero. RMIE [online]. 2007, vol.12, n.33, pp.539-559. ISSN 1405-6666.

This paper reviews some of the particularities of the social reality of a group of professors who train teachers. Such aspects reveal diverse characteristic traits, and permit an understanding of the genesis of training processes. For this purpose, a direct line has been drawn to the origin and education of their parents, followed by indicators of gender, age, and incorporation into the subsystem. Lastly, the relations among the professors’ positions are distinguished; at times, these relations show more homogeneity than differences.

Palabras llave : teachers; teacher training; social factors; cultural factors; economic factors; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )