SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número31Experiencia y comprensión: concepciones sobre el trabajo en menores que trabajan en la calle en la Ciudad de MéxicoDesarrollo de episodios de comprensión matemática: estudiantes de bachillerato en procesos de resolución de problemas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

CRUZ FLORES, Gabriela de la; GARCIA CAMPOS, Tonatiuh  y  ABREU HERNANDEZ, Luis Felipe. Modelo integrador de la tutoría: de la dirección de tesis a la sociedad del conocimiento. RMIE [online]. 2006, vol.11, n.31, pp.1363-1388. ISSN 1405-6666.

To construct an integral model of tutoring, functional task analysis was used. A systematic review of the bibliography and expert consensus was made, in order to identify the functions of tutoring in higher education. The model identifies eight functions: educating professionals and researchers, teaching, training, academic advising, socialization, sponsorship and psychosocial support. It promotes tutorial practices that are more aware and reflective, while favoring the training of tutors and the evaluation of their quality.

Palabras llave : tutoring; higher education; education of professionals and researchers; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )