SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número70Medición y representación gráfica de las distancias culturales entre países latinoamericanosEtnicidad, género y educación superior. Trayectorias de dos mujeres arhuacas en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Convergencia

versión On-line ISSN 2448-5799versión impresa ISSN 1405-1435

Resumen

MORA, Enrico  y  PUJAL, Margot. The aims of higher education from gender perspective. Convergencia [online]. 2016, vol.23, n.70, pp.143-176. ISSN 2448-5799.

We present the main results of the analysis of the discourses that professors and students (by sex) have elaborated upon a set of university degree courses at the Autonomous University of Barcelona (Catalonia, Spain). We analyze, from a gender perspective, what kind of care and provision relationships are referred in such discourses. We identified a shared understanding between professors and students, independently from sex and degree, which emphasizes the provision like main end of the subjects. The incorporation of the dimension of care at weekends appears as a secondary aspect.

Palabras llave : university professor; university student; social action; care; provision..

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )