SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número62Análisis Crítico del Discurso de la representación intercultural en la prensa chilena índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Convergencia

versión On-line ISSN 2448-5799versión impresa ISSN 1405-1435

Resumen

MUELA-MOLINA, Clara  y  PERELLO-OLIVER, Salvador. Misleading advertising: a study of radio spots in Spain. Convergencia [online]. 2013, vol.20, n.62, pp.13-43. ISSN 2448-5799.

In order to identify the different types of misleading advertising, this study is based on the existing legal framework in Spain. A total of430 radio spots -or 1,664 when broadcast frequency is considered- were coded according to radio station type, time slot and product category. The findings of content analysis reveal that 33% of radio spots in 2009 included misleading content, predominantly in terms of product characteristics and those within the health category. The study suggests that a new approach should be taken by the organisations that control, monitor and follow-up on advertising.

Palabras llave : misleading advertising; deceptive advertisements; radio spots; unlawful advertising; content analysis.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons