SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2El diseño institucional para la rendición de cuentas: Una valoración del caso colombianoEstructura institucional y participación de actores en la estrategia de desarrollo territorial rural: Una aproximación en el Territorio Paraná Centro en Brasil y en la Región Huamantla en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Gestión y política pública

versión impresa ISSN 1405-1079

Resumen

RIO RUIZ, Manuel A.  y  JIMENEZ RODRIGO, María Luisa. Educational Cash Transfer Policies in Spain: The "Becas 6000" Program. Gest. polít. pública [online]. 2015, vol.24, n.2, pp.377-416. ISSN 1405-1079.

This article presents the research findings of a study about becas 6000, a recent cash transfer program in Spain dependent on school enrollment and achievement of low-income students involved in non-mandatory secondary education. The study is based on secondary data analysis of the becas 6000's records and in-depth interviews with target population and administrative managers. The mechanisms and conditions of the program are presented and its idiosyncrasies in relation to similar programs in other countries are exposed. An evaluation of the strong and weak points, as well as differential effects of the program is also offered based on several objective indicators and the experiences and opinions of the scholarship recipients.

Palabras llave : educational cash transfer policies; education policy; education inequalities; school dropout rates.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons