SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número3Determinación de aditivos oxigenados en gasolinas mexicanas por cromatografía de gases-espectrometría de masas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la Sociedad Química de México

versión impresa ISSN 0583-7693

Resumen

DELFIN, Irma  y  RAYGOZA, María Isabel. Laboratorios abiertos: una alternativa para la enseñanza de la Química en las carreras de ingeniería. Rev. Soc. Quím. Méx [online]. 2000, vol.44, n.3, pp.243-246. ISSN 0583-7693.

Open lab is a way to teach chemistry to engineering students in which the experimental work becomes meaningful to his particular type of engineering. Traditional students usually show no interest to do experimental work, with minimum observation and manipulation of instruments, Open Lab is characterized by the students attitudes: thinking, working and predicting all the time. This dynamic laboratory work gave good results, mainly when all the experimental problems, laboratory work and results, were discussed and complemented during final sessions with the group of students.

Palabras llave : Professional teaching; engineering; experimental chemistry.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons