SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número149Para entender la migración a Estados Unidos: El papel de la fuerza de trabajo barata mexicana en el mercado laboral transnacionalUn análisis de la relación de causalidad entre la esperanza de vida y la educación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Problemas del desarrollo

versión impresa ISSN 0301-7036

Resumen

AGUADO QUINTERO, Luis Fernando; GIRON CRUZ, Luis Eduardo  y  SALAZAR SILVA, Fernando. Una aproximación empírica a la relación entre educación y pobreza. Prob. Des [online]. 2007, vol.38, n.149, pp.35-60. ISSN 0301-7036.

Using an ordered Logit multiple choice model and structural equations models, we find a clear relationship between education and poverty. The structural equation models reveal a feedback between both variables. Given this observation, the study proposes that although investment in human capital through education is a key factor for improving people's incomes, on its own it is insufficient for changing conditions from poor to not poor, because it requires a favorable macroeconomic climate in which the educated poor in the labor market increase their income flows.

Palabras llave : poverty; education; economic growth; structural models; Logit multiple choice model.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons