SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número44Públicos de museos, agentes de consumo y sujetos de experienciaAlgunas consideraciones sobre los estudios de consumo cultural en México y en Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Alteridades

versión On-line ISSN 2448-850Xversión impresa ISSN 0188-7017

Resumen

ROSAS MANTECON, Ana. Cinema Audiences in Mexico. Alteridades [online]. 2012, vol.22, n.44, pp.41-58. ISSN 2448-850X.

This paper reviews the research on cinema audiences and theaters in Mexico, exploring the differences amongst the audiences in terms of gender, social background, regions or their relationship with national and foreign films. The analysis arises in the context of the restructuring of the audiovisual market and of the cultural habits, considering that the movies are not only screened in theaters, neither the audiences relate exclusively with one media. It is examined also the impact of the audience research on the design and evaluation of the cultural policies

Palabras llave : cultural consumption; cultural policies; cinema audiences; theaters; gender; audience research.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons