SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue34The children of modernity: social mobility, housing and city production within Mexico CityCultural otherness in anthropology: An approach from the axiology of science author indexsubject indexsearch form
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Alteridades

On-line version ISSN 2448-850XPrint version ISSN 0188-7017

Abstract

PEREZ CAMPUZANO, Enrique. Transformación urbano-regional y migración de clases medias de la Ciudad de México hacia Querétaro. Alteridades [online]. 2007, vol.17, n.34, pp.93-104. ISSN 2448-850X.

En este artículo se estudia la emigración de la clase media de la ZMCM hacia la ciudad de Querétaro. Con base en un marco analítico que intenta ligar los factores económicos con los no económicos, se muestra cómo estos últimos son también importantes en los desplazamientos. La oferta de empleo es un incentivo para migrar, pero, en el caso de las clases medias, esto también implica considerar aspectos como la vivienda, y la calidad y las perspectivas de vida.

Keywords : clases medias; migración; reestructuración urbano-regional; Zona Metropolitana de la Ciudad de México; Zona Metropolitana de Querétaro.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License