SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19Agenda building en medios alternativos y cooperativos españoles: temáticas, uso de fuentes y prácticas colaborativasEl tratamiento periodístico de los movimientos sociales en Iberoamérica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

BARBAS-COSLADO, Ángel  y  CANDON-MENA, José. The 15M’s media activism as a tool for the production of knowledge: pedagogical action, lessons, and windows of opportunity. Comun. soc [online]. 2022, vol.19, e8151.  Epub 03-Oct-2022. ISSN 0188-252X.  https://doi.org/10.32870/cys.v2022.8151.

This article approaches the 15M movement media activism as a pedagogico-political tool for the production of knowledge. The methodology combines document analysis and 12 in-depth interviews with activists and journalists. The 15M’s pedagogical action carried out through the creation of media and its influence on independent media is shown. Empirical evidence on the legacy of the indignados movement is provided, and interdisciplinary research avenues for inquiring on the relationships between communication, social movements, and educational processes are suggested.

Palabras llave : Social movements; 15M; media activism; pedagogical action; production of knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )