SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Enseñar y aprender con narrativa transmedia. Análisis de experiencia en una escuela secundaria de ArgentinaEl fotoperiodista como mito: Robert Capa y Agustí Centelles ante la guerra civil española índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

ALBARELLO, Francisco  y  MIHAL, Ivana. From canon to school fandom: #Orson80 as transmedia educational storytelling. Comun. soc [online]. 2018, n.33, pp.223-247. ISSN 0188-252X.  http://dx.doi.org/10.32870/cys.v0i33.7055.

This article analyzes the #Orson80 pedagogical experience, an educational transmedia storytelling proposal that has been inserted into the school curricula and that, at the same time, generates productions that exceed the walls of the classroom. Through a qualitative methodology, which combines in-depth interviews with content analysis, we conclude that transmedia literacy can be enriched if teachers’ practices are added to those developed by students outside the classroom.

Palabras llave : Transmedia literacy; fandom; education; Argentina; canon.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )