SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Viaje al Centro de la Radio. Diseño de una experiencia de alfabetización transmedia para promover la cultura radiofónica entre los jóvenesDel canon al fandom escolar: #Orson80 como narrativa transmedia educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

ALONSO, Exequiel  y  MURGIA, Viviana Alejandra. Teach and learn with transmedia narrative. Analysis of experience in a high school in Argentina. Comun. soc [online]. 2018, n.33, pp.203-222. ISSN 0188-252X.  http://dx.doi.org/10.32870/cys.v0i33.7039.

The article presents the experience of a transmedia narrative in a high school in Argentina with the aim of reflecting on the implications in the educational process. The analysis methodology is qualitative, based on participant observation and bibliographic review. The results link the transmedia narratives with the competences of the students, the role of the teacher and the dialogue with the community.

Palabras llave : Education; Transmedia Narrative; Philosophy: Digital literacy.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )