SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Niños YouTubers y el proceso de creación de videos: evidencia de competencias transmedia en acciónViaje al Centro de la Radio. Diseño de una experiencia de alfabetización transmedia para promover la cultura radiofónica entre los jóvenes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

CORONA RODRIGUEZ, José Manuel. From literacy to new literacies: Mexican Fans and Makers’ learning and DIY participation. Comun. soc [online]. 2018, n.33, pp.139-169. ISSN 0188-252X.  http://dx.doi.org/10.32870/cys.v0i33.7073.

The increase in the participative capacity of the audiences has transformed the out-of-school learning experiences. In this context, an online and offline ethnographic analysis of the participation practices of fan and maker communities is carried out, through the collective strategies they develop for the creation of messages and media content. The findings reveal the emergence of new transmedia literacies based on a Do It Yourself ethos.

Palabras llave : Transmedia Literacy; Participatory Culture; Learning; Fans; Maker Culture.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )