SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Lectoescritura juvenil en tiempos de narraciones transmediaUsos mediáticos y prácticas de producción: estudio de caso con adolescentes de Portugal, España e Italia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

MORALES, Soledad; CABRERA, Magela  y  RODRIGUEZ, Gabriela. Informal learning strategies for transmedia skills in adolescents in Uruguay. Comun. soc [online]. 2018, n.33, pp.65-88. ISSN 0188-252X.  http://dx.doi.org/10.32870/cys.v0i33.7007.

The article presents the main findings in relation to the objective of identifying the informal learning strategies and skills that adolescents develop through transmedia practices pertaining to the Uruguayan case within the Transliteracy research. The methodology used consisted in the combination of a questionnaire; workshops on video games and four workshops on participatory culture; interviews; and an online ethnography. The results are linked to imitation, problem solving, evaluation, playing and learning by doing.

Palabras llave : Transmedia skills; learning strategies; adolescents; Uruguay.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )