SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Sobre el concepto de alfabetización transmedia en el ámbito educativo. Una revisión de la literaturaEstrategias de aprendizaje informal de habilidades transmedia en adolescentes de Uruguay índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

POLO ROJAS, Néstor David. Youth Literacy in Times of Transmedia Narrations. Comun. soc [online]. 2018, n.33, pp.41-64. ISSN 0188-252X.  https://doi.org/10.32870/cys.v0i33.7003.

Within the framework of international research on digital literacy, the objective of this article is to analyze reading/writing practices and informal learning strategies of students in Colombian public schools related to transmedia narrations. Based on a qualitative approach and ethnographic methodology, the result is a descriptive study of the competences acquired by young readers through the appropriation of these narratives.

Palabras llave : Transmedia storytelling; reading/writing practices; information literacy; fanfiction; youth.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )