SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Las órbitas de contactos en Facebook. Intimidad, sociabilidad y amistad en adolescentes de sectores populares en Buenos AiresEl Unomásuno y el Nuevo fotoperiodismo mexicano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

TARIN SANZ, Adrián. Communication, Ideology and Power: Notes on the Debate between Intentional Propaganda Theory and Spontaneous Reproduction of Propaganda Theory. Comun. soc [online]. 2018, n.32, pp.191-209. ISSN 0188-252X.  http://dx.doi.org/10.32870/cys.v0i32.6794.

Since the debate on modern propaganda began, there is a question that stills remains unanswered: the existence, or not, of propaganda in involuntary ideological discourses. In this paper, both currents, defined here as intentional propaganda theory (IPT) and spontaneous reproduction of propaganda theory (SRPT), are contrasted, concluding that the former is based on a restricted view of power, communication and propaganda.

Palabras llave : propaganda; intentional; power; communication; ideology.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )