SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32La pesadilla americana, o la revelación de lo extraño en tres documentales de Werner HerzogEl muro de Berlín desde el imaginario del director mexicano Ismael Rodríguez. La coproducción de El niño y el muro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

PUGIBET USSEL, Veronique. National Stereotypes as Means in Two Commercial Comedies: Guten tag, Ramón and Perdiendo el Norte. Comun. soc [online]. 2018, n.32, pp.103-124. ISSN 0188-252X.  http://dx.doi.org/10.32870/cys.v0i32.6942.

Cinema participates in the spreading of national stereotypes that shape part of our perception of the otherness. Guten tag, Ramón (Ramírez-Suárez, 2014) and Perdiendo el Norte (Velilla, 2015) are two popular comedies, Mexican for the first one and Spanish for the second, which narrate different cases of migration to Germany, providing various stereotypes of this country and its inhabitants with diverse purposes.

Palabras llave : national stereotypes; box-office comedies; migrations; otherness; comicality.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )