SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número27El camino persuasivo de los valores en la propaganda televisivaMediaciones tecnoeducativas. Consideraciones teóricas a partir de la obra de Jesús Martín-Barbero índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

MACIAS RENDON, Washington  y  BALCAZAR ORDONEZ, Gerardo. Trademark dilution analysis: A parody to El Chavo del 8. Comun. soc [online]. 2016, n.27, pp.175-195. ISSN 0188-252X.

This study was conducted to determine whether a parody of the television series El Chavo del 8 caused dilution by tarnishment of the series or its characters. A methodology based on natural experiments, with viewers of several countries, was used. According to the results of two alternative tests, there is no evidence of tarnishment, and, on the contrary, the parody might have strengthened some of the evaluated attributes.

Palabras llave : Dilution by tarnishment; ethnocentrism; natural experiments; El Chavo del 8.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )