SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23Interactividad y democracia deliberativa en el periodismo digital en MéxicoMedia y género: Discusiones en torno al contrato comunicacional de un observatorio feminista índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

GUTIERREZ VIDRIO, Silvia  y  REYNA RUIZ, Margarita. The role of emotions in encouraging consumption: Analysis of a religious radio program. Comun. soc [online]. 2015, n.23, pp.125-147. ISSN 0188-252X.

Emotions are present in practically every activity that we carry out. In religious discourse emotions, affections and feelings constitute ways of binding communities and providing ways of communicating and remaining united. In this article we discuss how emotions are mobilized in a religious radio program with a specific characteristic: the offer to the public of an emotional experience through the acquisition of a product.

Palabras llave : Emotion; discourse; religion; consumption; radio.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons