SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número12Elecciones, medios y publicidad política en América Latina: los claroscuros de su regulaciónPeriodismo en entornos violentos: el caso de los periodistas de Culiacán, Sinaloa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

AGUILAR LEYVA, Oquitzin. Cruzadas audiovisuales: metodología heurística para un análisis semántico-cognitivo del spot electoral. Comun. soc [online]. 2009, n.12, pp.63-100. ISSN 0188-252X.

Based on recent findings in the field of cognitive linguistics with regard to the semantic activity of the mind and the general modus operandi of the construction of meaning, this paper looks at persuasion in the media, political adverts and audiovisual meaning. For these purposes, we have conducted an in-depth analysis of one advert from the electoral campaign in Mexico in the year 2000. Distancing itself from structuralist and more conventional approaches to the subject, the starting point for this paper is where cognition meets power, to heuristically propose some methodological cognitive semantic principles for analysing political audiovisual texts.

Palabras llave : meaning construction; political advertising; spots; cognitive semantics; persuasion; mental spaces; political campaings; audiovisual language.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons