SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número8Flou: invención y ordinario del periodismoConflicto de leyes y censura en internet: el caso Yahoo! índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

MATO, Daniel. Todas las industrias son culturales: crítica de la idea de “industrias culturales” y nuevas posibilidades de investigación. Comun. soc [online]. 2007, n.8, pp.131-154. ISSN 0188-252X.

Although the categories of cultural industries and cultural consumption are useful resources in valuable research, they carry certain troubles. This text shows how its usage obstacles some research possibilities, and how giving them up may open new possibilities. Highlighting the “cultural” character of certain specific industries and forms of consumption obscures the cultural analysis of other industries and forms of consumption.

Palabras llave : cultural industries; cultural consumption; critique; theory; method.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )